Стендові моделі-копії вітрильних кораблів і суден

Керівник – Пархоменко Олександр Іванович

 

Стендове моделювання є одним з найпопулярніших видів технічної творчості як серед дорослих, так і серед дітей. Метою діяльності є копіювання об’єктів навколишньої реальності переважно в зменшеному масштабі у співвідношенні з кресленнями і схемами.

Як і будь-який інший технічний вид спорту, історико-технічне стендове моделювання в сучасних умовах набуває актуальності й поширення. Крім традиційних категорій, таких як авіація, судна та кораблі, сухопутна та бронетранспортна техніка, діорами з використанням моделей на змаганнях все частіше з’являються зразки моделей і діорам сільськогосподарського, залізничного та пожежного спрямування, космічної техніки тощо.

Гурток є однією з ефективних форм надання дітям і молоді основ знань з машинобудування та креслення, виховання стійкого інтересу до технічної творчості.

Метою програми гуртка є формування компетентностей особистості в процесі опанування технологіями стендового моделювання. Основними завданнями програми є формування таких компетентностей:

- пізнавальної, що полягає в засвоєнні учнями початкових технічних і технологічних знань; оволодінні базовими знаннями, що стосуються стендового моделювання як одного з видів моделювання та конструювання; ознайомленні зі світом техніки, принципами роботи простих механізмів;

- практичної, що передбачає формування навичок стендового моделювання, вміння застосовувати здобуті знання в самостійній діяльності з моделювання; володіння технологією виконання робіт із паперу, картону, пластику, природного матеріалу, культурою праці як елементу валеологічної освіти;

- творчої, що полягає в розвитку творчих здібностей (просторової уяви, творчого мислення, інтелекту, ініціативності, фантазії, естетичного смаку, самостійності, потребі у творчій самореалізації), набуття досвіду власної творчої діяльності, оволодіння новими навичками, формування у вихованців здатності до творчої ініціативи та самореалізації, розв’язанні творчих завдань;

- соціальної, що сприяє оволодінню основами культури співпраці в колективі, розвитку позитивних якостей емоційно-вольової сфери особистості: працелюбства, наполегливості, охайності, відповідальності, самоорганізації та самоконтролю, професійному самовизначенню, творчому становленню; мовленнєвою культурою, тощо.

У основу програми принцип доступності навчального матеріалу та відповідності його обсягу віковим особливостям і рівню попередньої підготовки вихованців з урахуванням Державного стандарту базової та повної загальної середньої освіти з освітніх галузей «Історія» «Технології», «Математика», «Креслення».

Програма гуртка  розрахована на дітей віком від 10 до 18 років.

У гуртках основного навчального рівня першого та другого років навчання вихованці вивчають початкові графічні поняття, відомості про папір, картон і пластик, основні способи та прийоми обробки матеріалів, що використовуються у стендовому моделюванні. Гуртківці засвоюють алгоритми роботи зі схемами та кресленнями як реальними, так і електронними.

На основі отриманих знань вихованці самостійно виготовляють стендові моделі з паперу та пластику  кораблів і суден за схемами та кресленнями, та представляють на змаганнях, виставках різних рівнів. У цей період навчання гуртківці також працюють над виготовленням найпростіших віньєток і діорам.

У гуртках вищого навчального рівня першого та другого років навчання вихованці на основі отриманих знань про особливості об’єктів стендового моделювання закріплюють знання про графічні поняття, основні способи та прийоми обробки матеріалів. Гуртківці удосконалюють алгоритми роботи зі схемами та кресленнями, роботи над фігурами, виготовлення авторських найпростіших віньєток та діорам.

На основі отриманих знань вихованці самостійно виготовляють не лише стендові моделі, фігури, віньєтки та діорами (в тому числі з водною поверхнею) з картону та пластику, а й внутрішні об’єми техніки, інтер’єри, двигуни та інше за схемами й кресленнями, фарбують їх, представляють на змаганнях і виставках різного рівня.

Також на заняттях гуртка вищого навчального рівня вихованці опановують сучасні компютерні технології для побудови моделей−копій у 3D форматі.