Шахи

Керівник - Кочубей Світлана Григорівна

Мета гуртка — розвинути в учнів пам'ять, логічне та математичне мислення, просторове уявлення та уяву, особисті якості (рішучість, кмітливість, зосередженість, дисциплінованість, працьовитість та ін.) на шаховому матеріалі.

Шахи є не лише цікавим засобом культурного відпочинку і одним з видів спорту, але й особливим видом діяльності, що сприяє розвитку інтелектуальних і творчих здібностей особистості. З огляду на це виникає завдання розвитку мислення на шаховому матеріалі. Немає сумніву, що (разом з математикою) шахи. також сприяють розвитку пам'яті, аналітичних здібностей, логіч­ного та математичного мислення. Шахи розвивають уміння мис­лити символами, що, в свою чергу, формує здібності до абстрактного мислення, фантазії. Шахи — це своєрідний вид мистецтва. Красиві партії, комбінації, закінчення, етюди, задачі з несподіваними, нестандартними розв'язаннями захоплюють не менше, ніж гра на музичному інструменті.

Систематичні заняття шахами розвивають не лише розумові здібності, але й формують позитивні риси особистості: волю, рішучість, винахідливість, зосередженість, дисциплінованість мислення, уяву, інтуїцію, працьовитість, цілеспрямованість, уміння концентрувати увагу, вчать бути самокритичним, ретельним, об'єктивним до себе та інших.

Шахи — надзвичайно емоційна гра. Вона дарує учням яскраві образи та переживання, допомагаючи прилучитися до багатовікової культури людства, Курс містить основні правила і теорію шахової гри. Для кращого сприйняття та засвоєння програми застосовуються логічні та розвиваючі ігри, посилання на відповідні розділи математики, шаховий комп'ютер.

Залучення учнівської молоді до гурткової діяльності, як одна з передумов розвитку творчої здібності дитини

 

Одна з основних задач керівника шахового гуртка, я вважаю, — вивести учня на шлях самовдосконалення та творчості, як ракета виводить на орбіту супутник. Дуже важливо залучити учня до самоосвіти, привити навички самоосвітньої роботи.

Основною умовою росту шахіста є практика. Поряд з цим важливою умовою творчого вдосконалення є самостійна робота. Не повинна бути пріоритетною установка «зробити з дитини гросмейстера», не можна розцінювати те, що якщо дитина не досягає високих спортивних результатів в шахах, то заняття в гуртку не дали дитині нічого, адже за словами академіка Ішлинського: «Шахи дають людині більше, ніж вона витрачає на них». Шахи — це цілий світ, чудовий, дивовижний, зі своїми злетами та падіннями, смутком та радістю. В цьому мені вважається, і є секрет їх популярності. Кожен знаходить в них те, що більше відповідає його смакам та характеру. Для одного це суворий науковий аналіз та точність мислення, для іншого — азарт боротьби та зіткнення ідей. Для третього — естетична краса логіки, або навпаки парадокса.

«Без шахів не можна собі уявити виховання розумових здібностей та пам'яті. Шахи повинні ввійти в життя початкової школи, як один з елементів розумової культури» — відмічав відомий педагог Сухомлинський.

Шаховий гурток станції юних техніків єдиний в нашому місті і користується особливим попитом серед батьків, які серйозно замислюються над майбутнім своїх дітей. Адже краще, ніж шахи розвинути швидкість розуму, логічне мислення і інтелект нездатне ніщо інше. Надалі, і це науково доведено, діти що займаються в дитинстві шахами, віддають перевагу саме інтелектуальному виду діяльності, їм легко даються точні науки, вони найбільш успішні до програмування.

Шостка є центром шахової активності північних районів області.

Кочубей С.Г.